Duet - Satz 1, 2, 3 et 4
deuxième partie de Conversations between Antye Greie (aka AGF) et Annie Abrahams
une série de Domestic Streaming Performances
Projet soustenu par L'espace Multimédia Gantner

         Antye Greie in Hailuoto and Annie Abrahams in Montpellier

La relation n'existe pas, elle devient. / The relation doesn't exist, it comes into being.
Pas de répétition. Des protocoles simples. / No rehearsals. Simple protocols.



Archives

13 décembre 19h Respiration / Breathing video (19.44 min) Satz1.txt chat

14 décembre 19h Le Quotidien / Daily life video (11.07 min) Satz2.txt chat

15 décembre 19h La Famille / Der Familie video (28.16 min) .txt chat

16 décembre 19h Rêves / Utopia / Dreams video (5.65 min) .txt chat


Watch Duet - Satz 1, 2, 3 et 4 - chatroom archive video in HD on Vimeo.



Reactions : Margarida Carvalho On Duet - Satz, A letter to Annie. Margarida Carvalho is lecturer at the School of Communication and Media Studies (Lisbon Polytechnic Institute).


Article
Trapped to Reveal – On webcam mediated communication and collaboration : An exposition concerning my collaborative webcam performance projects, focussing on / trying to determine the special aspects of machine mediated communication and collaboration. Published in the Journal for Artistic Research An online, peer-reviewed journal for the publication and discussion of artistic research.

In August 2010 Annie and Antye did A Meeting is a Meeting is a Meeting - a first series of 9 Domestic Streaming Performances.

"... we explicitly challenge one another. We push each other towards new terrains, and into unknown, unrehearsed actions. We did not aim to produce an intimate encounter for this work, but the fact that we enter unknown realms makes it intimate because we cannot control the image of ourselves that we broadcast to the public. For this performance we both accept a discomforting prerequisite: something that we don't want others to know about us, something secret, will, no doubt, escape. The moment this condition of discomfort suddenly and unexpectedly occurs is maybe one of the most intimate moments one can share: when a secret escapes during a performance, the minute it reveals itself to us and to our observers, this secret cannot but be unstaged. It is a moment of nakedness within the performance."
Annie Abrahams on "A Meeting is a Meeting is a Meeting" in "Allergic to Utopias",
interview for Digimag 58, October 2010 by Maria Chatzichristodoulou.

Antye Greie http://www.poemproducer.com/
Digital songwriter, sound composer and poet - Born 1969 in East Germany lives and works in Hailuoto, Finland. Known also as AGF. Focus of work includes the relationship between language and sound, audiovisual live performance, digital communication, sound installations and commissions for movies and theater. Throughout her career, Greie has released 20 long player records and numerous collaborations under such aliases as AGF/Delay (with Vladislav Delay), Greie Gut Fraktion (with Gudrun Gut), and The Lappetites (with Kaffe Matthews and Eliane Radigue), many collaborations with the award-winning classical composer Craig Armstrong. Greie also runs her own production company, AGF Producktion, and has produced records for other artists, including Ellen Allien (SOOL, 2009, BPitch).

Compositeur Digital et poète - Né en 1969 en Allemagne de l'Est vit et travaille à Hailuoto, en Finlande. Connu aussi comme AGF. L'objet de son travail comprend la relation entre le langage et le son, audiovisuel live performance, la communication numérique, des installations sonores et des commissions pour les films et le théâtre. Tout au long de sa carrière, Greie a publié 20 disques et a participé à de nombreuses collaborations sous des pseudonymes tels que AGF / Delay (avec Vladislav Delay), Fraktion Gut Greie (avec Gudrun Gut), et The Lappetites (avec Kaffe Matthews et Eliane Radigue), et avec le compositeur classique Craig Armstrong. Greie dirige également sa propre société de production, AGF Producktion, et a produit des enregistrements pour d'autres artistes, notamment Ellen Allien (Sool,2009, BPitch).

Annie Abrahams http://www.bram.org
Docteur en biologie (Université d’Utrecht 1978) et diplômée de l’école des Beaux-Arts d’Arnhem (1986). Son travail, qui utilise aussi bien la vidéo, la performance que l’Internet, questionne les possibilités et les limites de la communication, dont elle explore plus spécifiquement les modalités propres au réseau. Elle est internationalement reconnue en tant que pionnière de la performance en réseau. Elle a fait beaucoup de performances et a largement exposé son travail en France, y compris au Centre Pompidou, à Paris et dans de nombreuses galeries internationales, dont le Black Mountain College Museum + Arts Center à Asheville, North Carolina, US ; Espai d'Art Contemporani de Castelló, Espagne; le New Musem à New York; Furtherfield gallery (formerly HTTP), Londres; le NIMk à Amsterdam et dans des festivals internationaux comme le Moscow Film Festival, le Festival international du film de Rotterdam et Stuttgarter Filmwinter, et sur des plateformes en ligne comme Rhizome.org et Turbulence. Du 28 octobre 2011 au 1 janvier 2012 le Crac de Sète lui consacrera une exposition personnelle sous le titre Training for A Better World

 

Décalages, interruptions, coupures, variations de flux, vides temporaires et erreurs de codage dans et entre les sons et les images, sont les matériaux esthétiques qui traduiront nos possibles et nos limites dans nos capacités d'être ensemble dans un
environnement cyberisé.
Shifts, interruptions, cuts, flux variations, temporary vacuums and coding errors in and between the images, are the aesthetic materials of the performance that will translate the possibilities and the limits of our capacities to be together in a cyberized environment.

L'erreur n'existe pas. / Failure doesn't exist.